Ze worden ook wel de marktplaatsen voor influencer marketing genoemd, de influencer marketing bureau’s. Een influencer marketing bureau is een online platform, ook wel een marktplaats genoemd, waar influencers en brands een samenwerking aan kunnen gaan. Beide partijen kunnen deze samenwerking zelf opstarten of ze kunnen hulp inschakelen van een bureau. Dit bureau neemt veel werk voor ze uit handen. De meeste bekende service platformen van dit moment zijn LinkPizza, Hulc en Bloggerslijst. In deze blog vertellen we je graag meer over de voordelen van het inzetten van een influencer marketing bureau.
Bloggers zijn (net) mensen
Een van de partijen die zich aanmelden op zo’n platform of marktplaats zijn influencers en dan met name de bloggers. Bloggers zijn mensen die een eigen domein, ook wel bekend als blog, bezitten en hier dagelijks content op plaatsen. De samenwerking met een bedrijf betreft vaak een artikel met do-follow links die de bloggers schrijft en plaatst op het eigen domein. Er werd opgemerkt dat veel bedrijven tegen het feit aanlopen dat bloggers “gewoon mensen zijn”. De personen met een eigen blog doen dit vaak uit passie maar het is niet hun fulltime baan. Ze werken er nog gewoon naast, hebben een gezin, zijn op reis, etc. Hierdoor is de communicatie vaak lastig zijn en duurt het soms enkele dagen tot zelfs een paar weken voordat er wordt gereageerd. Dit zorgt ervoor dat de campagne niet heel vloeiend verloopt. Een influencer marketing bureau is hierin een onmisbare schakel. Ze nemen deze taak op zich en proberen ervoor te zorgen dat de campagne in een zo’n kort mogelijk tijdsbestek wordt uitgezet.
Influencer marketing bureau wordt als gelijke gezien
Nog een feit waar veel bedrijven tegenaan lopen is dat de prijs van bloggers onderling nogal eens verschillen of zelfs van een bepaalde blogger. Bloggers zien bedrijven als een inkomstenpost. Ze proberen hier natuurlijk zoveel mogelijk uit te halen omdat ze denken dat bedrijven toch wel een ruim budget hebben. De influencer marketing bureau’s spreken de bloggers al voordat er ook maar een campagne is uitgezet. Ze spreken een vaste prijs af en omdat een bureau de blogger vaak aan meerdere opdrachten kan helpen ligt de prijs over het algemeen iets lager. Een online service platform als tussenschakel zorgt er dus voor dat je als bedrijf niet teveel betaald voor een campagne en dat je waar krijgt voor je geld.
Een influencer marketing bureau bewaakt de kwaliteit
Nog een voordeel die een influencer marketing bureau kan bieden is de kwaliteitsbewaking van de bloggers en hun domeinen. Deze bureaus hebben verschillende soorten tools en programma’s die de waardes kunnen meten en belangrijke cijfers naar boven halen zoals de DA, TrustFlow, maandelijkse unieke bezoekers aantallen, etc. Door deze waardes kan bepaald worden of een domein wel echt waardevol is voor een campagne of dat deze juist beter niet meegenomen kan worden.
Benieuwd naar welke voordelen een influencer marketing bureau nog meer te bieden heeft? Hou onze blogs dan in de gaten.